Datum publicatie: 29 Juni 2025
Het rookbeleid is aangescherpt voor het seizoen 2025. Dit houdt in dat roken en vapen op 't Zwarte Plasje niet is toegestaan. Nu is echter de onwenselijke situatie ontstaan dat rokers en vapers voor de poort staan om te roken of vapen. Dat is niet fijn voor bezoekers die daarlangs het terrein op moeten en rookoverlast ondervinden. En voor de overburen is het geen prettig aanzicht. Om tegemoet te komen aan klachten van bezoekers en omwonenden, is er een (tijdelijke) oplossing. Rokers en vapers kunnen gebruikmaken van het gangetje achter de overkapping naast de kantine. Daar staat ook een pot met zand voor de sigarettenresten. We kijken of dit een afdoende maatregel is.